Tomáš Kadlec, marketingový ředitel Avatar Zone
Ačkoliv VR heren je po České republice poměrně dost, ne každá se může pochlubit
výčtem služeb tak jako třeba právě Vy. Od nabídky široké škály herních titulů až po
příslušenství ve formě trenažerů, nebo třeba právě i pořádaní soutěží pro veřejnost
ve hře Beat Saber.
Snažíme se především, aby se u nás zákazníci cítili příjemně a měli pocit, že dostávají
opravdu kvalitní servis. Samozřejmě trenažery F1, nebo třeba unikátní balanční
přístroj Icaros jsou pro nás konkurenční výhodu a těší nás, že umíme nabídnout něco
extra navíc. Každopádně ke komplexnímu zážitku z VR patří i servis, který dostanete
na místě. Ten často rozhoduje o tom, jak o vás zákazníci mluví a odráží se i na kvalitě
recenzí. A myslím, že právě díky tomu se držíme mezi hernami na špici.
Nabídku her máme poměrně širokou, nicméně vždy to je o preferencích zákazníka.
Každého láká trochu něco jiného. Někdo je více na akční žánry, někoho baví více
sport, milovníci logických hádanek si zase užijou únikovky.
No a Beat Saber? To je takový spojovatel lidí. Jednak je to určitě nejpopulárnější a
nejhranější hra u nás. Zároveň je to soutěžní hra, která má ve světě status E-sportu.
Proto se snažíme právě prostřednictvím zážitků v Beat Saberu lidi spojovat.
Pořádáme turnaje v naší herně na Českomoravské, každých 14 dní postavíme plážový
stand v Aqupalace, kde turnajem bavíme návštěvníky Akvaparku a také organizujeme
turnaje na externích akcích. Každý z těchto turnajů má samozřejmě trochu jiný
formát.
Není to tak dávno co jsme měli možnost Vás navštívit a mimo jiné se hovořilo i o Vaší
další expanzi v podobě rozšíření se o novou hernu, v pořadí již třetí nemýlím-li se, ale
také o akcích, kam sami za lidmi jezdíte a poskytujete jim tyto nevšední zážitky.
Je to tak. V současné době se poohlížíme po prostorech pro naši 3. hernu. Avatar
herna na Českomoravské, kterou jste navštívili je naší první hernou a funguje od roku
2016. Je koncepčně uzpůsobená pro rodiny s dětmi, narozeninové oslavy, firemní
teambuildingy a je taky vhodná pro pořádání turnajů. Pak máme Avatar Zone
v Aquapalace Praha, která je vlastně jedinou VR hernou pod hladinou na světě.
Avatar Zone přirozeně dotváří atmosféru akvaparku a funguje jako doplněk vodních
atrakcí. Tomu odpovídá i výběr her a čas po který se návštěvník zdrží. Prostorem je
hodně zajímavá i pro větší firemní akce. Pro třetí hernu chceme vytvořit unikátní
koncept zábavy postavený na VR zážitcích, které zatím v ČR nejsou.
Externí eventy patří mezi naše klíčové aktivity. Jedná se jak o teambuildingy, VIP
party, tak např. o akce na míru, kdy jsme zákazníkům T-Mobile zpříjemnili čekání ve
frontě tím, že se mohli zúčastnit zimních olympijských her ve VR. Nebo jsme třeba
přijeli s virtuální realitou na otevření lyžařské sezony na Chopoku. Jezdíme také do
škol, pro které máme vyvinutý vzdělávací program „Návrat ke škole hrou“ a zúčastnili
jsme se i některých dobročinných akcí-např. na podporu výzkumu Alzheimerovy
choroby.
Momentálně však řešíme především to, jak znovu nakopnout naši hernu na
Českomoravské. Situace kolem Covidu nás hodně pozastavila. My se však
nevzdáváme a rozhodně věříme, že do léta se vše vrátí do zajetých kolejích a budeme
mít zase plno.
Na Facebooku máte stránku s velkým počtem sledovatelů, takže i potenciální zájemci
mohou oslovit přímo Vás a nikdy nezůstanou bez odezvy. A právě i v době karantény
na Covid-19, kdy herna zůstala uzavřena, vyšli jste zájemcům vstříc a celé VR sestavy
jste zapůjčovali přímo až k nim domů.
Covid 19 pro nás znamenal kompletní zastavení příjmů. Museli jsme tedy hledat
řešení, které by nám zajistilo alespoň částečnou kompenzaci příjmů. VR půjčovna se
ukázala jako dobrý nápad, který během karantény přinesl zábavu do několika
domácností. A stále funguje. Za to patří velký dík právě naší věrné základně
fanoušků.
Fungujete rovněž jako kreativní laboratoř, která spojuje talentované tvůrce obsahu
pro mixovanou realitu. Ta je všeobecně zatím tak trochu ještě v plenkách. Jenomže
její rozšíření by určitě přineslo nejenom daleko větší divácký zážitek třeba právě pro
ty lidi, kteří virtuální realitu nemají možnost si vyzkoušet, ale i pro ty, kteří rádi
experimentují v propojení virtuální reality se skutečností.
Asi bych to nazval spíš jako kreativní platforma, nebo creator house. Ať nedochází
k záměně s creative labem na vývoj nových aplikací. Je to čerstvý projekt, který je
zatím v úplném počátku. Cílem by mělo být vytvořit pod střechou Avataru zázemí pro
tvůrce, kteří budou mít možnost vytvořit si unikátní obsah ve virtuální realitě, skrze
který se vyprofilují na trhu jako VR creators. Zároveň by náš creator house měl
fungovat i jako platforma pro setkávání všech lidí, kteří sdílejí podobné vášně a
zájmy.
V oblasti videí z virtuální reality (s použitím technologií jako např. greenscreen, které
umožňují promítnout hráče přímo do hry-tzv. mixed reality videa) je velký tvůrčí
potenciál a myslím, že pro tvůrce je to určitá niche, jak můžou na přehlceném trhu
gamingu prorazit. Spousta lidí tvoří herní video obsah, který následně publikují na
Youtube nebo streamují na Twichi. Nicméně tohoto typu obsahu, tedy mixed reality
videí je v ČR jako šafránu.
Zatím máme za sebou jeden komornější streamerský meet up, kde se sešli dva
streameři a také jednu LIVE STREAM SHOW s rapperským duem Mc Geyem a jeho
producentem Krudanzem. Z této show vzniká postupně velmi neotřelý video
průvodce hrou Half-Life:Alyx
Na začátku jsme se dotkli tématu Avatar herna a Beat Saber. Turnaj v této hře,
mimochodem již třetí v pořadí, vyhlášený na měsíc březen 2020 byl stopnut právě
kvůli nešťastné pandemii Corona viru a tedy odložen na dobu, kdy bude možné
v této akci dál pokračovat. Chystáte třeba do budoucna turnaj podobného formátu,
kde by jej bylo možné předvést i širšímu diváckému publiku?
Na turnaj bylo přihlášeno asi 40 lidí, nicméně pak jsme ho museli stopnout. Tohle
byla krásná ukázka toho, jak Beat Saber spojuje lidi. Když jsme oznámili na sociálních
sítích dočasné přerušení turnaje, přihlášení zájemci nás podporovali a těšili se, až se
budou moc utkat po uklidnění situace. A během karantény se nás ptali, kdy bude
další turnaj, že už se na to moc těší. Turnaj nakonec posuneme na konec června, až
bude situace ještě o něco klidnější.
A co se týče předvedení turnaje širšímu publiku…Tady bychom chtěli jít dvěma
směry. Určitě se chceme spojit s vámi a již dobře zaběhnutý online turnaj, který
pořádáte přenést do živého prostředí. Tak, abychom plnohodnotně naplnili kategorii
Expert+ a mohli turnaj spojit třeba s exhibicí nejlepších hráčů v ČR. Další věc, které
bychom se rádi věnovali je vytvoření týmu hráčů Avatar, kteří nás budou
reprezentovat na mistrovstvích. V prosinci vznikla E-sportová organizace Entropiq,
kam bysme rádi přihlásili náš tým, aby nás reprezentoval. Tento krok by mohl nastat
s otevřením naší nové herny.
Žena hrající Beat Saber. Pokud se podíváme na takové video opravdu pozorně,
zjišťujeme, že prvky v pohybu žen ( převážně rukou v kontextu s celým tělem ) při
předvádění této hry přinášejí i celkově nový výraz oproti různým tancům, cvičením a
jiným pohybovým aktivitám. Myslíte si, že by toto zvláštní spojení zafungovalo i ve
sféře reklamní, když větší část ženské tváře nahrazují VR brýle ?
Upřímně musím říct, že tohle spojení je hodně sexy. Pokud máte hezkou modelku,
která ještě k tomu skvěle umí hrát Beat Saber, tak je to pastva pro oči. Tenhle styl
digitálního storytellingu skutečně v marketingu funguje, což můžu potvrdit na
základě našeho obsahového auditu. A to jak na sociálních sítích, tak třeba i pro
obchodní partnery. Navíc se v tomto spojení ukazuje další přesah hry Beat Saber do
fitness segmentu. A dokonce se tomu začali věnovat i výzkumníci z VR health
institutu, kteří zkoumají pozitivní impakt virtuální reality na fyzické zdraví. Beat Saber
je v této souvislosti hodnocen jako jedna z nejefektivnějších her. Výzkumnici změřili,
že od vydání hry, bylo hraním Beat Saberu spáleno 4 639 374 000 kalorií. Což je
přibližně stejné množství jako 9 mil. hodin aerobiku, nebo jako kdybyste 1405x
oběhli planetu Zemi dokola.
Náš X-Team se soustředí převážně na sportovní Beat Saber a nesetkává se tak
s názory lidí kteří VR vnímají spíše jako relax. Co Vás a většinu lidi kteří k vám
přicházejí za zábavou tolik na virtuální realitě fascinuje a myslíte si, že ta její pravá
budoucnost je teprve před námi ?
Především to, že se můžou ponořit do fascinujících virtuálních světů a zažít to, co by
v reálném životě nezažili. Často u nás jde o prvo návštěvníky, kteří se s virtuální
realitou nesetkali, nebo třeba o skupinku dětí, která se chce vyblbnout na oslavě
narozenin. To jsou samozřejmě skupiny uživatelů, které mají odlišné preference
zážitků než Váš X-team.
Virtuální realita se neustále vyvíjí. Co se týče zábavního průmyslu, kam naše herna
spadá budou určitě růst různé specifické imersivní zážitky – VR fotbal, E-sporty,
Únikové hry.
Poslední dobou sledujeme trend přechodu od individuálního hraní k multiplayer
zážitkům, které jsou čím dál více populární. Multiplayer nabízí unikátní možnost
prožít si zážitek spolu s kamarády či rodinou a posouvá zábavu ve virtuální realitě do
sféry her typu Laser Game. I proto nabízíme v naší herně možnost kooperativního
hraní a v naší nové herně se na tento koncept zaměříme ještě více.
Moc děkujeme že Jste nám věnovali svůj čas pro tento rozhovor a přejeme
spokojenou a rozrůstající se klientelu, která se bude zároveň i ráda vracet k Vám do
Avatar herny.
Děkuji moc. Já zase přeju hodně zdaru vašim aktivitám a budu rád, když se komunita
kolem Beat Saberu bude rozrůstat. A třeba společnými silami Beat Saber u nás ještě
povýšíme